Türkiye'de emlak konut nedir?
Gayrimenkul ikametgahı, Türk devletlerindeki göçmenlik dairelerinden alınan ve sahibinin Türkiye'de yasal olarak eğitim, tıbbi bakım ve yaşama haklarından yararlanmasını sağlayan bir belgedir. Bu oturma izni geçicidir ve her yıl yenilenmesi gerekir.
Bu oturum, Türkiye'de mülk sahibi olmak ve yerleşmek isteyen yabancı kişilere verilmektedir.18 yaşın altındaki çocuklar da dahil olmak üzere eş ve aile üyeleri de gayrimenkul oturumu alma hakkına sahiptir.
Ne kadar uzun?
Mülkiyet başvurana ait olduğu sürece, genellikle yenilemeye tabi olarak bir veya iki yıllık bir süre için verilir.
Bu ikamet kime veriliyor?
Taşınmazın Türkiye'de sahibi olan yabancılar arasından sahibine verilir ve bir mülk, aynı mülkün mülkiyetini paylaşmaları halinde birden fazla kişi için gayrimenkul konut adayı olabilir.
Ne yazık ki, eş veya çocuklara, gerçek malik olmadıkça ve tapuda adları bulunmadıkça, gayrimenkul konutu verilmemektedir.
Gayrimenkul oturma izni tüm yabancı uyruklular için geçerli midir?
Sadece Türkiye'de gayrimenkul sahibi olabilenler için geçerlidir ve Arap uyruklulardan sadece Suriye uyrukluların Türkiye'de gayrimenkul sahibi olma hakkı yoktur.
Gayrimenkul oturumu alabileceğiniz minimum mülk?
İstanbul eyaleti için mülkün fiyatı en az 70 bin ABD doları olmalıdır ve bu sınır Türkiye'deki tüm büyük eyaletler için geçerliyken, küçük eyaletler için minimum 50 bin ABD dolarından başlamaktadır.
Şimdi İstanbul'da emlak oturumu hakkında bilgi edinmek için yeterli bilgiye sahip olduğumuza göre, şimdi yasal olarak oturum almanın gerçek adımlarına geçelim.
Yabancılar için gayrimenkul konutu kabul veya reddetme yüzdesi nedir?
Türkiye ve özellikle İstanbul'daki tüm gayrimenkul oturum başvuruları, genellikle oturum almak veya oturumu yenilemek için gerekli tüm koşulları yerine getirdikten ve tüm evrakların resmi olduğundan sonra onaylanır.
Ancak bu durum, belki de Göçmenlik Başkanlığı'nın uygun gördüğü nedenlerle bazı ikamet reddi durumlarının oluşmasını engellemez ve gerekçeler inandırıcı olmadığı takdirde buna itiraz edilebilir.
Türkiye'de gayrimenkul ikamet başvurusu için adımlar
Gayrimenkul ikametgahı almak için başvuruda bulunmak aşağıdaki adımlara göre yapılır:
İkamet görüşmesi için randevu alın ve rezervasyon elektronik olarak yapılır ve Göçmenlik Departmanı web sitesinde "İlk Kez" bölümündeki başvuru formunu doldurun.
Site en erken tarihte bir görüşme randevusu alacak ve görüşme yeri, tarihi ve saati sayfada görünecektir.
Bu bilgiyi saklayın, bu çok önemli
Uygulamayı yazdırın, web sitesi uygulamayı PDF elektronik dosyası olarak kaydedecektir.Bu dosyayı yazdırabilirsiniz.
Gerekli tüm belgelerin çıkarılması ve hazırlanması, belgelerin eksiksiz olduğundan ve formun başvuru sahibi tarafından imzalandığından emin olunması
Görüşmede birlikte sunmak için tüm belgeleri tek bir çalışma kitabında toplayın
Tabii aynı adımları gayrimenkul konut yenileme talebinde bulunurken de uygulayabilirsiniz.
İkamet başvurusu ne zaman yapılır?
Konut edinme başvurusu, mülk sahibi olduktan ve tapuyu aldıktan sonra ilk kez yapılır, ancak taşınmazı almadan önce ikametinizin yasal bir ikametgah olması gerekir.
Örneğin, vizenizin hala geçerli olması veya örneğin turist oturma izni gibi mevcut ikamet sürenizin geçerli olması.
Gayrimenkul konutunun yenilenmesi durumunda yenileme başvurusunun, mevcut konut konutunun bitiş tarihinden iki ay veya daha az süre önce yapılması gerekmektedir.
Kaldığınız tarihte ne yaparsınız?
İster ilk kez ister yenileme için olsun, gayrimenkul oturma izni almak için size tanınan tarihte gelmeniz ve sizden istenen tüm belgeleri getirmeniz ve yetkili çalışana ibraz etmeniz gerekmektedir.
İkamet tarihi boyunca tercüman getirmenize gerek yoktur çünkü muhaceret dairesi çalışanları Türkçe, Arapça ve İngilizce olmak üzere birden fazla dil konuşmaktadır ve başvuru adımları açıktır ve tercüman bulundurmayı gerektirmez.
Genel olarak, dosya daha sonra incelenir ve Göçmenlik Dairesi tarafından onay veya ret konusunda bilgilendirilirsiniz.
Türkiye'de gayrimenkul ikamet için gerekli evraklar
Türkiye Cumhuriyeti'nde herhangi bir Türk devletinde gayrimenkul ikametgahı almak isteyen Türkiye'deki bir gayrimenkul sahibi, ikamet başvuru dosyasını yasal olarak tamamlamak için aşağıdaki belgelerin her ikisini de gerektirir:
Türkiye'deki diğer tüm ikamet türleri gibi, ikamet randevusunun çevrimiçi olarak alınması gereken "başvuru sahibi veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmış" ikamet başvuru formu.
Pasaport veya seyahat belgesinin aslı
Pasaport veya seyahat belgesinin bir kopyası: başvuranın verilerini içeren sayfalar + pasaport veya belge numarası + pasaport veya belgenin veriliş ve geçerlilik tarihi + giriş damgası ve vize
Herhangi bir vergi dairesinden ücretsiz olarak alabileceğiniz vergi numarası
6 aydan eski olmayan beyaz zemin üzerine 4 adet renkli kişisel fotoğraf
Tüm ikamet süresini kapsayan geçerli bir sağlık sigortası "Mal sahibi 65 yaşın üzerinde ise sağlık sigortası yaptırmasına gerek yoktur."
Başvuru sahibi 18 yaşının altında ise:
Aile defterinin veya aile kayıt özetinin bir kopyası sunulmalı, yeminli tercüman tarafından tercüme edilmeli ve noter/noter tarafından tasdik edilmelidir.
Başvuru formunda başvuru sahibinin reşit olmadığı belirtilir ve reşit olmayan kişi adına velisi veya yasal vasisi başvuruyu imzalar.
İkamet edilen yerin ait olduğu nüfus dairesi tarafından düzenlenen ikamet belgesi
Başvuru ücreti ödeme makbuzunun bir kopyası
Noter/noter tarafından onaylanmış bir kopyası olan orijinal Tapu belgesi
Numarataj veya halk arasında Namira Tash olarak bilinen bina ve gayrimenkul plaka numarası belgesidir.Belgeyi taşınmazın ait olduğu belediyeden isteyebilirsiniz.
DASK deprem sigortası poliçesi, herhangi bir sigorta şirketinden yaptırabileceğiniz bir zorunlu sigorta türüdür.
Emlak konut ne zaman iptal olacak?
Türkiye'de gayrimenkul oturma izni aşağıdaki durumlarda iptal edilebilir:
Mülk sahibinin mülkünü satması ve başka bir mülk almaması
İkamet başvurusunda sahte evrak olduğunun anlaşılması halinde
Kişinin kamu güvenliği için bir tehdit oluşturması halinde oturum güvenlik nedeniyle iptal edilebilir.