Günümüzde Türkiye'de turistik ikamet izni almak önemli bir konu ve birçok detayı içinde barındırmaktadır.Bu nedenle Biz Buruj Emlak olarak turistik ikamet ile ilgili tüm bilgileri tek bir yerde toplayarak, turist ikameti ile ilgili tüm detaylar, koşulları, gerekli evraklar konusunda sizleri yönlendirmekteyiz. , başvuru adımları, ortalama masraflar ve ikamet reddi ve iptali ile ilgili notlar, bu konudaki en popüler soruların cevabına kadar.
Türkiye'de turist ikamet izni nedir?
Turist oturma izni, ikametin geçerli olduğu süre boyunca Türkiye'de kalabileceğiniz ve ikametin tüm avantajlarından yararlanabileceğiniz ve daha sonra yenileme imkanı ile TC ulusal numarasını taşıyan bir kimlik kartı şeklindeki yasal bir belgedir. arzuluyorsun.
Türkiye'de turistik konaklama koşulları
Türkiye'de turist ikamet izni alabilmeniz için aşağıdaki koşulların karşılanması gerekir:
1- Türkiye'ye girişinizin, ikametinizi yenilemek istemeniz durumunda, Türkiye Cumhuriyeti resmi kapılarından ve pasaportunuzda “ilk çıkış” için giriş damgası olması veya Türkiye'de süresi dolmamış resmi ikamet belgenizin olması gerekmektedir. ikamet türüne izin verin veya değiştirin (örneğin, öğrenci yurdundan turistik konaklama yerine)
2- Türkiye'yi ziyaret etmek için vize gerektirmeyen bir ülkenin vatandaşlığına sahipseniz, vizeniz veya yasal ödemesiz süreniz bitmeden ikamet tarihini online olarak rezerve ederek turistik ikamete başvurmak
3- Pasaportunuzun geçerlilik süresi en az iki aydan fazla olmamalıdır.
4- Türkiye'de gerekli kalış süresini kapsayan sağlık sigortası yaptırmak.
5- İkamet tezkeresi almak veya yenilemek için başvuru sırasında Türkiye'de bulunmak.
6- Türkiye'de size ait sabit bir ikamet adresinin olması
7- Muhaceret Başkanlığı, bazı yabancı uyruklular için, belirli bir mali gelirin varlığı veya bir turizm planının varlığı ve diğer talepler gibi ek koşullar öngörebilir ve bu, yetkili çalışan tarafından size bildirimin sunulması sırasında iletilecektir. ikamet başvurusu için mülakatta evraklarınız.
8- Türkiye'ye "ticari vize" ile giriş yapmamış olmanız.
9- Sizin için belirlenen Göçmenlik Departmanında ve belirtilen saatte mülakata gelin.
Türkiye'de turistik ikamet koşulları hakkında bir not
Bir veya iki yıllık bir süre için ikamet izni almak istiyorsanız, pasaportun geçerlilik süresinin yukarıda belirtilen süreyi (elde edilecek ikamet süresi) en az iki ay geçmesi gerekir.
Pasaportunuzun geçerlilik süresinin bu süreden az olması durumunda, talep ettiğiniz süreden daha kısa ve sahip olduğunuz pasaport veya seyahat belgesinin geçerlilik süresi oranında ikamet izni verilecektir.
Türkiye'de turist oturma izninizi çıkarmak için gerekli belgeler
İhtisas görüşmesi sırasında bir dizi gerekli belgeyi yanınızda bulundurmalı ve bunları ilgili çalışana teslim etmelisiniz:
Temel belgeler
Herhangi bir yabancı uyruklu başvuru sahibi için gereklidir ve her koşulda, yani Türkiye'de turist ikamet izni için herhangi bir başvuru sahibinden istenen belgeler olarak kabul edilebilir, bunlar:
1- İkamet başvuru formu (başvuru sahibi veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmış)
2- Pasaportun (veya seyahat belgesinin) aslı
3- Pasaportun (veya seyahat belgesinin) bir kopyası: başvuranın verilerini içeren sayfalar + pasaport veya belge numarası + pasaport veya belgenin veriliş ve geçerlilik tarihi + giriş damgası ve vize (vize)
4- Herhangi bir vergi dairesinden ücretsiz olarak alabileceğiniz vergi numarası
5- 6 aydan eski olmayan beyaz zemin üzerine 4 adet renkli kişisel fotoğraf
6- Kalış süresinin tamamını kapsayan geçerli bir sağlık sigortası (sigorta sözleşmesi bedelini almak için tıklayınız, 18 yaş altı çocuklar ve 65 yaş üstü yaşlılar sağlık sigortasına ihtiyaç duymaz)
7- Başvuru ücreti ödeme makbuzunun bir kopyası
Başvuru sahibi 18 yaşının altında ise:
1- Aile cüzdanı veya aile kayıt örneği sureti sunulmalı, yeminli tercüman tarafından tercüme edilmeli ve noter tasdikli olmalıdır.
2- Başvuru formunda başvuru sahibinin reşit olmadığı belirtilmiş ve reşit olmayan kişi adına velisi veya yasal vasisi başvuruyu imzalamıştır.
Adres doğrulama:
İlk kez oturma izni başvurusunda bulunmanız durumunda, noter onaylı olmak kaydıyla ve başvuru sırasında ev sahibi huzurunda ikamet başvurusunda belirttiğiniz adresin yer aldığı bir kira sözleşmesi getirmeniz gerekmektedir. sözleşme ve bunun üzerindeki imzası.
Ancak Türkiye'deki turistik ikametgahınızı yeniliyorsanız, e-devlet uygulamasından (E-DEVLET) alınabilen kimlik belgesini getirmeniz yeterlidir.
Göçmenlik Daire Başkanlığının sizden isteyebileceği ek belgeler:
1- Başvuru sahibinin bir yıllık ikamet için en az 6 bin ABD doları (veya karşılığı) olduğunu kanıtlayan banka dekontu.
2- Pasaportun (veya seyahat belgesinin) noter tasdikli tercümesi ile birlikte yeminli tercümesi
3- İkamet edilen yerin bağlı olduğu Nüfus Müdürlüğünden alınmış ikametgah belgesi.
4- Başvuranın ülkesinin konsolosluğundan alınacak uyrukların (Mısır - Ürdün - Filistin) isimlerini gösteren bir kağıt
Gerekli belgelerde eksiklik olması durumunda ne olur?
Evraklarınızı alan görevli herhangi bir eksiklik olması durumunda size haber verecek ve bir aylık süre içerisinde bu evrakları temin etmenizi isteyecektir.Bu evrakların teminini tamamladıktan sonra size tanınan süre içinde dilediğiniz zaman Göçmenlik Departmanını inceleyin ve başvuruyu gönderin.
Turistik ikamet için başvuru adımları
Başvuru sahibi, aşağıdaki adımları izleyerek Türkiye'de turist ikamet izni başvurusunda bulunur:
Türkiye'de ilk kez turist oturma izni verilmesi
1- Bir sonraki adıma geçmeden önce gerekli tüm belgeleri çıkarın ve hazırlayın
2- Göçmenlik Dairesi'nin web sitesindeki “İlk Kez” bölümündeki başvuru formunu doldurun.
3 Site en erken tarihte bir görüşme randevusu alacak ve görüşme yeri, tarihi ve saati sayfada görünecektir (çok önemli olduğu için bu bilgileri saklayın)
4- Uygulamayı yazdırın (web sitesi uygulamayı elektronik bir PDF dosyası olarak kaydedecektir).Bu dosyayı yazdırabilirsiniz.
5- Belgelerin eksiksiz olduğundan ve formun başvuru sahibi tarafından imzalandığından emin olun
6- Mülakatta birlikte sunulmak üzere tüm belgelerin tek bir çalışma kitabında toplanması (ve başvuranların aile olması durumunda her başvuru için ayrı bir çalışma kitabı hazırlanmalıdır)
7- Sorumlu çalışandan evrakları teslim aldıktan sonra (aynı bina içerisinde) hazine dairesinde ücretleri ödemeniz istenecektir.Ödeme yaptığınızda hazine çalışanından bir makbuz alacaksınız.Bu makbuzu bize iade edin. ilk çalışan ve size ikamet kartı verilinceye kadar başvuru yaptığınızı ve durumunuzu yasallaştırdığını kanıtlayan bir belge verecektir.
Not: Görüşmede ücretsiz tercüman talebinde bulunabilirsiniz.
Türkiye'deki turistik konutların yenilenmesi
İlk kez çıkarma ile ilgili yukarıda belirtilen adımları takip edersiniz ve ardından çalışan eski oturma izninizi alır ve oturma izninizin sona ermesine iki ay veya daha az bir süre kala randevu almanız gerekir.
Türkiye'de turist oturma izni almanın avantajları ve faydaları
Yabancıların Türkiye'de turist ikamet izni alma eğilimi, aşağıdaki paragraflarda öğrenebileceğiniz bir yabancının bu ülkede turist ikamet izni ile sahip olduğu birçok avantajın bulunmasından kaynaklanmaktadır:
turistik konaklama maliyeti
Türkiye'de bir turist konutu edinmenin maliyeti bir yıl için 125 ila 262 ABD Doları ve iki yıllık bir konaklama için 265 ila 517 ABD Doları arasında değişmektedir.
Turist oturma izni alma ve yenileme maliyetleri aşağıdaki gibi diğerlerinden daha düşüktür:
Başvuranın yaşı ve sigortalılık süresi ile ilgili olan ve bir yıl için 1400 ila 2250 Türk Lirası (93 ila 150 Dolar) arasında değişen sağlık sigortasının maliyeti, iki yıl için 3500 ila 6075 Türk Lirası arasında değişmektedir. iki yıllık konaklama için lira (233 ila 405 dolar)
Kart çıkarma masrafları ve vize ödeneği dahil olmak üzere Türkiye'de 12 ila 92 dolar arasında değişen ikamet ücretleri
Tercüme, noter tasdiki, randevu rezervasyonu vb. diğer masraflar 20 ABD dolarına ulaşabilir.
Türkiye'de turistik rezidansın faydaları
Bu ikametgahın faydaları aşağıdaki noktalarda özetlenmiştir:
1- İkamet süresi boyunca Türkiye topraklarında hukuken kalmak
2- Resmi kapılardan Türkiye'yi terk etme ve ikamet süresi boyunca yeni bir vize almaya gerek kalmadan tekrar giriş yapma özgürlüğü.
3- Türkiye devletleri arasında ve iç havalimanlarında serbest dolaşım
4- Oturma izni verildikten sonra barınma kolaylığı ve istikrar
5- Resmi Türk kurumları nezdinde hukuki ve mali işlemlerinizi kolaylaştırmak
6- Türk resmi ve özel okullarında eğitim alma hakkının elde edilmesi
7- Türkiye'de turizm için iyi bir fırsat elde etmek
8- Türkiye'de uygun bir iş aramak veya ona yatırım yapmak için iyi bir fırsat
Konaklamanızın kabul edilmesini sağlamak için odaklanmanız gereken çok önemli notlar
1- Giriş vizenizin süresi dolmadan önce başvuruları yaptığınızdan emin olun.
2- Pasaport (veya seyahat belgesi) 6 aydan fazla geçerli olmalıdır.
3- Göçmenlik Departmanı tarafından verilen görüşme tarihi, başvuru sahibi için kişisel bir randevudur ve görüşme tarihi çok önemlidir.
4- Reşit olmayan başvuru sahibine ebeveynleri veya yasal vasisi eşlik eder.
5- Ücretlerin ödenmesi yalnızca nakit ve yerel para birimi cinsinden yapılır (banka havaleleri ve kredi kartları kabul edilmez), bu nedenle her aile üyesi için başvuru ücretlerini ödemek için yeterli miktarda nakit (nakit) getirdiğinizden emin olun.
6- Ayrılmadan önce, ibraz belgesinin Göçmenlik Dairesi tarafından damgalandığından emin olun.
7- Pasaportun (veya seyahat belgesinin) geçerlilik süresinin bir yıldan az olması durumunda, ikamet geçerliliği pasaportun geçerlilik süresinden 60 gün eksiği kadardır.
8- Belgelerin eksik olması durumunda, çalışan sizi derhal bilgilendirecek veya Göçmenlik Dairesi başvuruyu aldıktan sonra ek belgeler talep ederse, başvuru sahibine SMS mesajı ile bilgi verilecek ve Her iki durumda da başvuru sahibine ek belgeleri sunması için 30 günlük bir süre verilir.
Turist konaklamalarını reddetme nedenleri
Türkiye'de turistik ikamet başvurusunun kabul edilmesi veya reddedilmesi konusu, karar veren Türkiye Göçmenlik Başkanlığı'nın özel bir konusudur, ancak bazı nedenler şu şekilde not edilebilir ve özetlenebilir:
1- Adres yabancıların ikametinin yasak olduğu bir bölgede olmalı ve burada bölgenizi sorgulamanız gerekiyor, yasak mı değil mi?
2- İkamet başvuru evraklarında eksiklik olması ve mukim tarafından çalışanın verdiği süre içinde temin edilememesi
3- Başvuru sahibinin dosyasında, yanlış veya sahte bilgi vermek gibi ikamet için uygun olmayan bir şey bulunmalıdır.
4- Süresi dolmuş veya geçerlilik süresi 6 aydan az olan pasaport ile başvurmak
5- Oturma izni almak veya yenilemek için başvuruda gecikme
6- Göçmenlik Daire Başkanlığı, başvuranın dosyasını inceledikten sonra bazı dosyaları güvenlik gerekçesi ile reddedebilir.
Türkiye'de yabancılar için turistik ikamet hakkında sorular
S: İkametgah dosyası değerlendirme süresi ne kadardır?
en fazla 90 gün olup, bu sürenin aşılması halinde bu durum mukimlere bildirilir.
Süre, randevunun alındığı gün değil, evrakların teslim edildiği günden itibaren hesaplanmaya başlar.
S: İkamet dosyası değerlendirme sürecinde Türkiye'den ayrılmak mümkün müdür?
Bu, ancak 15 günlük bir süre için ve Göçmenlik Dairesi Başkanlığı'ndan onay alındıktan ve bunun için ikamet harcının ödendiğine dair bir makbuz ile birlikte başvuruda bulunulduktan sonra mümkündür.
S: E-Devlet başvurusundan alınan belgeler ikametgah dosyasına kabul ediliyor mu?
evet, kabul edildi
S: Kağıtlar eksikse, bunların tamamlanması için ne kadar süre verilir?
Bir aylık süre verilir ve bu süre içinde herhangi bir gün katılım mümkün olduğundan evrakların bu ayın günleri içinde tamamlanması gerekir.
S: Muhaceret Başkanlığı, ikamet izni almak için mali gelir belgeleri talep ediyorsa, uygun belgeler nelerdir?
1- Çalıştığınız kurumdan alacağınız gelir belgesi
2- Uluslararası kredi kartı
3- Emekli aylığını gösteren belgeli emeklilik kartı
4- Banka hesap defteri
5- Banka hesap hareket belgesi
6- Yeminli mali müşavir tarafından verilecek gelir tablosu ile birlikte tasdikli bilanço
7-Türkiye dışından alınmış, tercüme edilmiş ve Türkiye'deki Noter onaylı gelir beyannamesi
S: Turistik rezidans ücreti ne zaman ödenmelidir?
Göçmenlik Müdürlüğü'ndeki görüşme tarihinden önce, ikamet tezkeresi almak veya yenileme veya değişim talebinde bulunmak için başvuru belgelerindeki ücretlerin ödendiğine dair makbuzunuzun olması önemlidir.
S: İkamet süresinin hesaplanması hangi tarihten itibaren başlar?
Rezervasyon tarihinden itibaren Türkiye'de turist kalış tarihi
S: Türkiye'de turistik ikamet başvurusu reddedilirse ne yapmalıyım?
Ret size bildirildiğinde, karara itiraz etmenin etkili yöntemi de size bildirilecek ve itirazınızı yaptıktan sonra ikamet izniniz reddedilirse Türkiye'den ayrılmanız gerekir ve 6 ay sonra geri dönerek itirazda bulunabilirsiniz. başka bir ikamet için yeni başvuru.
Türkiye'de kesintisiz olarak kalmak istemeniz durumunda, yeni bir vize ile birkaç gün içinde ayrılıp geri dönebilirsiniz.
Makaleyi beğeneceğinizi umuyoruz